Jak skutecznie reklamować usługi tapicerskie, by przyciągnąć do siebie wymarzonych klientów? To pytanie zadaje sobie wielu początkujących rzemieślników, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w karierze. Sposobów na promowanie własnej marki jest wiele. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć efektowną strategię.
Na co zwrócić uwagę przed przystąpieniem do reklamowania usług tapicerskich?
Promocja własnej firmy powinna być spójna z Twoimi wartościami. Na początku określ Twoją grupę docelową. Zastanów się, do kogo kierujesz swoje usługi. Czy są to osoby prywatne, a może firmy? Zdecyduj, czym chcesz się dokładnie zajmować. Wybierz swoją specjalizację i dąż do osiągnięcia perfekcji w fachu.
Jeśli sprecyzujesz już swoich potencjalnych klientów, pomyśl, w jaki sposób możesz do nich trafić. Jakie kanały wykorzystasz do promowania swoich usług? Czy będą to tradycyjne media, media społecznościowe, a może portale branżowe i ogłoszeniowe? Możliwości jest wiele. Ważne, żebyś był obecny tam, gdzie są Twoi adresaci.
Czy warto reklamować usługi tapicerskie na własnej stronie internetowej?
Strona internetowa zakładu tapicerskiego to prawdziwy skarb. Jeśli zastanawiasz się, czy warto w nią zainwestować, zdecydowanie odpowiadamy: TAK. Pewnie odpowiesz: Dlaczego? Powodów jest co najmniej kilka. Oto najważniejsze z nich
- własna witryna gwarantuje Ci wyłączne prawa autorskie do publikowanych treści, z nikim nie musisz się nimi dzielić, jak to ma miejsce w przypadku mediów społecznościowych;
- firmowa serwis to wirtualna wizytówka, która prezentuje Twoją markę szerokiej grupie odbiorców;
- do strony www możesz podpiąć sklep z własnymi wyrobami, które będziesz sprzedawać, by zdobyć dodatkowe źródło dochodu.
Swoją stronę internetową możesz wzbogacić o realizacje oraz bloga. Atrakcyjne treści przykują uwagę odbiorców. W ten sposób będzie Ci łatwiej ich zachęcić do skorzystania z Twojej oferty. Dodatkowo możesz ją promować w social mediach. W witrynie umieść również rekomendacje klientów.
Jak reklamować usługi tapicerskie w mediach społecznościowych?
Twój zakład tapicerski możesz promować na Facebooku, Instagramie, Pintereście oraz na YouTubie. Pewnie będziesz mieć sporo pracy, więc lepiej wybierz jeden lub dwa kanały. Nie skupiaj się na wszystkich. W marketingu internetowym obowiązuje złota zasada: less is more, czyli mniej znaczy więcej. Lepiej prowadzić dobrze jeden profil niż wszystkie byle jak.
Pamiętaj, by w social mediach dodawać linki kierujące bezpośrednio do Twojej strony. Dzięki temu więcej osób odwiedzi witrynę, a algorytmy wyszukiwarki lepiej ją ocenią. To sprawi, że serwis zyska lepszą pozycję w rankingu Google. Im wyższe miejsce, tym większa sprzedaż usług. W przyszłości możesz rozważyć współpracę ze specjalistą SEO oraz z copywriterem, którzy pomogą Ci osiągnąć wyznaczone cele marketingowo-sprzedażowe.
Prowadząc profile społecznościowe, zadbaj o różnorodność treści. Zwróć uwagę, że tutaj ludzie poszukują inspiracji, rozrywki czy też informacji. To wszystko powinno się znaleźć w publikowanych postach. Zadbaj też o regularną publikację treści.
Promocja usług tapicerskich na LinkedIn? Dlaczego nie!
LinkedIn różni się od wspomnianych wyżej kanałów. Tutaj możesz pozyskać partnerów biznesowych, a także klientów. Jeśli aspirujesz do stworzenia marki Premium lub marzysz o świadczeniu usług dla firm, wykorzystaj potencjał tego serwisu.
Możesz tutaj kreować wizerunek jako eksperta w branży. Systematyczne publikacje mogą dotyczyć różnych kwestii, np.: zrealizowanych projektów, ciekawych wydarzeń w warsztacie, wartości, którymi się kierujesz. Możesz tu umieścić także rekomendacje klientów. Spersonalizowane opinie zwiększają zaufanie.
Reklama usług tapicerskich na portalach
Istnieje wiele stron internetowych, na których tapicerzy mogą promować swoje usługi. Możesz je wykorzystać, by pozyskać nowych klientów, którzy aktualnie poszukują fachowca. Zamieść krótkie ogłoszenia m.in.: na olx, Lento czy Oferii.
Wielu rzemieślników ma swoją wizytówkę również na Panoramie Firm. Możesz umieścić również informacje o Twoim zakładzie bezpośrednio w naszym serwisie tapicerzypolscy.pl. Tutaj możesz założyć bezpłatne konto, zaprezentować Twoje sztandarowe projekty i wyróżnić się oryginalną grafiką na tle konkurencji. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat, skontaktuj się z nami.
Podsumowanie: Jak reklamować usługi tapicerskie?
Reklama usług tapicerskich to bardzo szerokie zagadnienie. Możesz zdecydować się na działanie bezpłatne oraz płatną promocję. Na początku działalności skorzystaj z darmowych form promocji, by zapobiec generowaniu dodatkowych kosztów. Później możesz wybrać również inne kanały.
Swoje komunikaty możesz umieścić w prasie, zakupić czas radiowy, a także publikować krótkie informacje w mediach społecznościowych. Koniecznie pomyśl o własnej stronie internetowej. Załóż również konto w Google Maps. Tutaj również będziesz mógł się pochwalić swoimi realizacjami, uzyskać opinie klientów oraz udostępnić swoje dane kontaktowe. Czy wiesz już, na co się zdecydujesz?
zobacz również: https://tapicerzypolscy.pl/pl/artykul/jak-wybrac-robota-planetarnego
Comments