Jeśli od wielu lat prowadzisz warsztat
tapicerski i cieszysz się dużą ilością zleceń, nie możesz zaniedbać promocji.
Dlaczego? Sytuacja na rynku może się zmienić. Ludzie mogą rzadziej korzystać z
tego rodzaju usług na skutek utracenia dochodów. Może też wzrosnąć konkurencja.
By zadbać o swoją przyszłość, warto pamiętać o efektywnej reklamie. Zobacz, jak
skutecznie promować zakład tapicerski i pozyskiwać nowych klientów.
Nieważne ile lat funkcjonujesz na
rynku i jak wysokie są Twoje aktualne dochody. To, że teraz dobrze prosperujesz
i nie ucierpiałeś na skutek lock downu, nie musi oznaczać dobrej passy w
przyszłości. Już starożytni filozofowie zauważyli, że w życiu nic nie jest
pewne. Dobre czasy przeplatają się z gorszymi. Tłuste lata przemijają, a
później nadchodzi czas, w którym trzeba zacisnąć pasa. Z tego powodu musisz
zadbać o swój warsztat i wyprzedzić konkurencję.
Ciężka praca i budowanie relacji
Jako przedsiębiorca na pewno znasz
wiele technik promocji i korzystasz z różnych form reklamy. Dzięki ciężkiej
pracy możesz skorzystać z dobrodziejstw marketingu rekomendacji. Referencje
wystawione przez klientów to jedno z najbardziej wiarygodnych źródeł
informacji. Na szczególną uwagę zasługują opinie wypowiadane w trakcie prywatnych
rozmów. Osoby, które są zadowolone z Twoich usług, chętnie polecą Twój zakład
swoim znajomym i bliskim. Poczta pantoflowa może zdziałać cuda i wynieść Cię na
szczyt listy tapicerów pracujących w Twojej okolicy.
Zanim jednak zdobędziesz ogromną popularność
na lokalnym rynku, musisz stawić czoła wielu wyzwaniom i stoczyć wiele bitew.
Samo tapicerowanie to za mało. Musisz zadbać o relacje z klientami i
zaspokoić ich potrzeby. W tym celu warto zaopatrzyć się w próbniki tkanin.
Większość ludzi przychodzących do zakładu oczekuje porady. Najczęściej są to
osoby, które nie znają się na materiałach obiciowych, dlatego najpierw rozeznaj
ich wymagania i warunki mieszkaniowe, a potem podpowiedz, co powinni wybrać, by
przedłużyć żywotność mebli. Raczej nie podsuwaj im najtańszych tkanin o
najsłabszych parametrach. W ten sposób zaszkodzisz Twojej marce. Gdy kanapa lub
fotel szybko się zniszczą, będą przekonani, że to Twoja wina. Zawsze dotrzymuj ustalonych
terminów.
Zadbaj o ukrytą reklamę lub niedrogie gadżety
Czy pomyślałeś kiedyś o tym, by
oznaczyć wykonane przez Ciebie meble w dyskretny sposób? Jeśli nie znalazłeś do
tej pory takiego rozwiązania lub nie wpadł Ci taki pomysł do głowy, możesz to
zmienić. Na rynku pojawił się wigofil brandowany, który stanowi świetną alternatywę
dla tradycyjnego materiału podbiciowego. Jego parametry niczym się nie różnią.
Jedyne co go wyróżnia to możliwość naniesienia logo i danych kontaktowych. Wigofil
brandowany możesz z powodzeniem umieścić na spodzie fotela lub pufy. W ten
sposób mieszkańcy mogą nieświadomie zareklamować Twój warsztat swoim gościom. Oczywiście
pod warunkiem, że wykonanie będzie perfekcyjne.
Innym pomysłem mogą być gadżety.
Na przykład możesz dołączyć torbę wykonaną z wigofilu brandowanego. Koszt
produkcji jest niewielki, a efekty zadowalające Tego rodzaju dodatek do usługi
to świetna reklama zakładu tapicerskiego w przestrzeni publicznej. Atrakcyjna
torba może przyciągać uwagę i zakorzenić markę w podświadomości konsumentów.
Wizerunek warsztatu tapicerskiego w sieci
Współczesny biznes przenosi się
do Internetu. Jeśli nie jesteś przekonany do nowoczesnych technologii, nie
powinieneś ich ignorować. W ten sposób możesz dotrzeć do naprawdę sporej grupy
potencjalnych klientów. Zarejestruj się na portalach branżowych, stwórz konto
firmowe w social mediach (Facebook, Instagram), zastanów się także nad własną
stroną internetową. Zadbaj o interakcję z konsumentami i pochwal się swoimi
realizacjami. Doceń potencjał Internetu i buduj mocną markę.
Podsumowanie:
Jak skutecznie promować
zakład tapicerski i pozyskiwać nowych klientów?
Zakład tapicerski wymaga
promocji. Nie daj się zwieść dobrej koniunkturze. Zapotrzebowanie na usługi tapicerskie
nie zniknie. To jest pewne. Nie wiadomo jednak, którzy rzemieślnicy zapewnią
sobie nieśmiertelną reputację.
Choć w dużej mierze o sukcesie
stanowią Twoje umiejętności, to może się w pewnym momencie okazać, stanowczo za
mało. Zwróć uwagę na to, że biznes ewoluuje i wyciągnij wnioski z historii.
Zastanów się, jak wiele potężnych marek zbankrutowało. Ile koncernów upadło.
Ten smutny scenariusz dotyka też małe firmy. Nie musi zaistnieć w Twoim życiu.
Wystarczy, że wdrożysz kilka rozwiązań:
-
widoczność w sieci, -
reklama w przestrzeni publicznej, -
świadczenie najwyższej jakości usług, -
budowanie dobrych relacji z klientami.
Dzięki tym czterem prostym trikom
możesz odnieść sukces, o jakim nigdy nie marzyłeś. Wykorzystaj Twój potencjał i
zacznij działać. Stań się inspiracją dla innych i rozwijaj Twoją kreatywność.
Powodzenia.
Comments