Człowiek, zaufanie i wzajemny szacunek to jedne z najważniejszych wartości, którymi kieruje się hurtownia tapicerska Trend. O historii przedsiębiorstwa, branżowych trendach i wyzwaniach rozmawia Michaela Fuchs z panem Tomaszem Jakubów — właściciel firmy.

Michaela Fuchs: Hurtownia tapicerska Trend działa w branży tapicerskiej ponad 20 lat. Skąd zrodził się pomysł na biznes i nazwę firmy?

Tomasz Jakubów: Pierwsza moja praca – przedstawiciel handlowy w branży tekstylnej –  stała się początkiem mojej biznesowej drogi. Świat tkanin i mebli wciągnął mnie, i tak pozostało do dziś. Słowo „Trend” w nazwie ma symbolizować ponadczasowość. Zawsze w Trendzie.

M.F.: Jak wyglądały początki hurtowni tapicerskiej Trend? Jak długo hurtownia oferuje sprzedaż materiałów tapicerskich online? Czy firma w tym zakresie należy do pionierów w branży?

T.J.: Firma trend powstała w 2000 roku. Sprzedaż w sieci rozpoczęliśmy jako jedni z pierwszych na portalu Allegro oraz pod domeną hurtowniatapicerska.  Pionierzy to może za dużo powiedziane, jednak rzeczywiście jako  jedni z pierwszych zaczęliśmy wysyłać paczki do klientów  firmą Servisco— dzisiejszy DHL.

M.F.: Czym różni się dawna hurtownia od dzisiejszej? Co ją wyróżnia na rynku?

T.J.: Po pierwsze zmieniliśmy lokalizację. Przenieśliśmy się z Opola do Pieńska koło Zgorzelca. Na początku handlowaliśmy tylko tkaninami, dziś firma poszerzyła swoją działalność o cięcie pianki tapicerskiej na wymiar oraz automatyczną krojownię  tkanin.

M.F.: Czym kierują się Państwo w doborze asortymentu?

T.J.: Przy doborze asortymentu kierujemy się przede wszystkim potrzebami klienta. Ważne, aby to, co sprzedajemy było wysokiej jakości, przez lata mamy już wyrobionych stałych dostawców – jesteśmy jednak otwarci cały czas na nowych producentów tkanin czy dodatków  tapicerski. Staramy się dopasowywać asortyment do potrzeb rynku.

M.F.: Czy trendy w zakresie materiałów tapicerskich ulegają zmianie? Jeśli tak, to co zmieniło się na przestrzeni kilku ostatnich lat?

T.J.: Trendy w zakresie materiałów tapicerskich zmieniają się często. W ostatnich latach moim zdaniem dominują tkaniny w odcieniach szarości,  pojawiają się również tkaniny wzorzyste, głównie jako koordynaty.

M.F.: Jakimi wartościami kieruje się hurtownia tapicerska Trend w biznesie? Co jest dla Pana kluczowe we współpracy biznesowej?

T.J.: Wartości, jakimi kierujemy się w biznesie to prawda i zaufanie. Na nich budujemy współpracę z partnerami biznesowymi, jak również wewnątrz firmy.

M.F.: Konkurencja na rynku jest bardzo duża. Dlaczego tapicer miałby wybrać hurtownię tapicerską Trend spośród innych punktów sprzedaży?

T.J.: Jesteśmy firmą z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w branży. Posiadamy szeroki asortyment potrzebny, aby prowadzić zakład tapicerski. W jednym miejscu można zakupić tkaninę oraz akcesoria tapicerskie.  Rzemieślnik, hobbysta jest w stanie w jednym miejscu zrobić zakupy – oszczędzić  czas i pieniędzy na kosztach wysyłki.

Nie sposób przy tej okazji nie wspomnieć o Joannie oraz Marcinie i Dominiku. To fantastyczni sprzedawcy, a jednocześnie specjaliści w branży. Udzielą rzetelnej informacji co do produktów oraz  sposobu ich wykorzystania.

M.F.: W ofercie hurtowni tapicerskiej Trend można znaleźć wiele usług dla biznesu: produkcję tkanin z indywidualnym wzorem, krojownię usługową czy obróbkę CNC. Czy każdy może skorzystać z tej propozycji?

T.J.: Tak jak najbardziej każdy można skorzystać z naszych usług. Zapraszamy firmy nie tylko z branży meblowej. Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania, propozycje współpracy. Posiadamy nowoczesny park maszynowy oraz doświadczonych i kompetentnych pracowników .

M.F.: W jaki sposób pandemia COVID-19, problemy z dostępnością towarów i galopująca w szaleńczym tempie inflacja wpłynęły na markę Trend?

T.J.: Mówiąc żartobliwie, żyjemy i pracujemy. Na pewno łańcuchy dostaw zaczęły się rwać, jednak długoletnia współpraca z naszymi dostawcami i zrozumienie w biznesie dały nam możliwość przetrwania w tym ciężkim czasie.

M.F.: Jak wygląda praca w hurtowni tapicerskiej Trend?

T.J.: Pytanie to nie do mnie. Mam nadzieję, że praca w hurtowni tapicerskiej jest przyjemna i daje wiele satysfakcji. Jestem przekonany, że któryś z naszych pracowników udzieli na to pytanie w niedalekiej przyszłości odpowiedzi.

M.F.: Rynek pracy intensywnie się zmienia. Wśród osób będących w wieku produkcyjnym są przedstawiciele 4 generacji. Wielu pracowników w okresie pandemii doszło do wniosku, że można żyć inaczej. Praca przestała być najważniejsza. Niektórzy nawet zrezygnowali z zatrudnienia. Jak hurtownia Trend odnajduje się w nowej rzeczywistości?

T.J.: Wszystko zależy od atmosfery, jaka jest w pracy, przedsiębiorstwie. Moim zdaniem problemy na rynku pracy wynikają z braku zrozumienia drugiego człowieka, niejasnych zasad, a często niestety  z  braku szacunku do ludzi. 

Z firmy, gdzie ludzie czują się potrzebni, doceniani, atmosfera i jest przyjazna, odchodzi się tylko z przypadku losowego. Przez pierwsze 15 lat  próbowałem zarządzać firmą autorytarnie, niespójnie. Dziś okropnie wspominam ten czas, jestem przekonany, że pracujący firmie również. Od 5 lat zmieniłem radykalnie podejście do zarządzania. Szef jest tylko jeden – Klient. To dzięki  Niemu jesteśmy firmą.

Kiedyś w firmie mieliśmy bardzo dużą rotacją pracowników, dziś ten problem nie istnieje.„Wolni ludzie pracują lepiej”. Na mojej drodze życia pojawili się prof. Andrzej Blikle, mecenas Zbigniew Konowalczuk  oraz książka Frederica Laloux „ Pracować Inaczej” i jest inaczej. Przy tej okazji zachęcam wszystkich do przeczytania tej książki.

M.F.: Co jest dla Pana najważniejsze w trakcie rekrutacji?

T.J.: Najważniejsze są wartości jakie kandydat posiada,  jakimi kieruje się w życiu.  W mojej ocenie to jest najbardziej istotny element, jaki nowy pracownik wnosi do firmy. Wartości nie da się nauczyć. Wiedzy i kompetencje jak najbardziej.

Oczywiście kompetencje i umiejętności są ważne, ale nie najważniejsze. Wszystkiego można się nauczyć, naszym obowiązkiem w firmie jest wspierać pracowników, którzy chcą się rozwijać.     

M.F.: Jakie są obecnie największe wyzwania, przed którymi stoi hurtownia tapicerska Trend?

T.J.: Myślę, że obecnie największym wyzwaniem jest  nowo uruchomiona  automatyczna  krojownia tkanin. Poszukujemy handlowca do działu krojowni  tkanin  – a to zawsze jest nie lada  wyzwanie.

M.F.: Dziękuję Panu za rozmowę. Życzę wielu sukcesów w biznesie oraz w życiu prywatnym.

T.J.: Również bardzo dziękuję za rozmowę.

 

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą hurtowni tapicerskiej Trend i nawiązania stałej wspópracy biznesowej.

*Bezpłatna współpraca biznesowa.


Comments

Dodaj komentarz

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.

Membership

An active membership is required for this action, please click on the button below to view the available plans.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.